BUITENSCHOOLSE OPVANG

Les Petits biedt opvang aan 30 tot 40 kinderen in de leeftijd van 4-12 jaar van de Sparrenbosschool, en de Willinkschool. Onze BSO staat voor ontspanning na school, voor sport en spel, voor huiswerkbegeleiding, voor creativiteit en nog veel meer! We werken aan de hand van thema’s waar leuke activiteiten voor worden bedacht en in de vakanties gaan we regelmatig op stap. Dit alles in overleg met de kinderen, want kinderparticipatie staat bij Les Petits voorop. Als de kinderen uit zijn, worden zij lopend opgehaald door een pedagogisch medewerker of komen zij zelfstandig naar de BSO. We gaan eerst aan tafel om wat te drinken en fruit te eten en eventueel een cracker. We vinden het belangrijk dat dit een gezellig tafelmoment is waarbij de kinderen ook hun verhaal kwijt kunnen. Daarna kunnen zij kiezen uit een aangeboden activiteit, lekker vrij spelen of even met een boek onderuit op de bank. Het is erg leuk dat we naast het schoolplein en het aangrenzende veld ook gebruik mogen maken van de gymzaal van school. Dit is een geliefde plek van de kinderen! Om 17:00 uur hebben we nog een gezamenlijk moment om iets te drinken (thee of water) met gedroogd fruit of rauwkost en eventueel een cracker erbij. Vervolgens doen we nog een kleine aangeboden activiteit en/of gaan de kinderen vrij spelen. We bieden opvang aan tot 18:30 uur.

De school heeft soms studiedagen, dan komen de kinderen de hele dag naar de BSO. In de vakanties zijn er leuke activiteiten om te doen. Er wordt regelmatig samengewerkt tussen de BSO van de Sparrenbosschool en de BSO van IKC de Paradijsvogel in Vogelenzang. Vooral in vakanties worden er veel leeftijdsgerichte activiteiten aangeboden op de eigen of op de buurlocatie! Er zal altijd een vaste pedagogisch medewerker met de kinderen naar de buurlocatie gaan. Ook gaan we af en toe gezamenlijk op uitje met de Les Petits-bus!